صفحه اصلی مقالاتروزانه پسته مصرف کنید!

روزانه پسته مصرف کنید!

روزانه پسته مصرف کنید

پسته به دلیل داشتن بیشترین میزان فیبر و چربی‌ها در بین مغزهای خوراکی با است و همچنین سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین‌ها و اسیدهای چرب ضروری است. از طرفداران زیادی برخوردار است.  پسته ازجمله مواد غذایی باارزش غذایی  بالا است که تقریباً تمامی عملکردهای بدن را پوشش می‌دهند. اگرچه تمام مغزهای خوراکی در گروه مواد غذایی سالم و مغذی قرار می‌گیرند، پسته به‌طور خاص به دلیل ارزش‌های تغذیه‌ای کامل خود و فواید آن برای بدن متمایز است.

مصرف پسته باعث بهبود دفع مایعات بدن می‌شود که به دلیل پتاسیم موجود در پسته است. این شرایط به کاهش وزن و کاهش تورم، به‌ویژه در معده و پاها، کمک می‌کند.

جهت پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی پسته بخورید! پسته سلامت قلبی عروقی را بهبود می‌بخشد. پسته حاوی فیتواسترول، آرژینین، رزوراترول و لوتئین است که به موارد زیر کمک می‌کند:

کاهش فشارخون بالا

کاهش کلسترول

مراقبت از عضلات قلب

پیشگیری از آترواسکلروز

 

پسته و خلال پسته حاوی منیزیم زیاد هست که این ماده معدنی به ایجاد تعادل در سیستم عصبی کمک می‌کند. بر همین اساس، می‌توان از اختلالاتی مانند اضطراب، عصبانیت، افسردگی، استرس و بی‌خوابی با خوردن پسته و فراورده‌های آن پیشگیری کرد.

 

این مغز خوراکی از آنتی‌اکسیدان‌های زیادی مانند ویتامین C، ویتامین‌E، سلنیوم و رزوراترول برخوردار است. این ماده مغذی از بدن در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد هم در سطح سلولی و هم بیرونی محافظت می‌کند. این شرایط به پیشگیری از پیری زودرس کمک می‌کند.

درصورتی‌که حد اعتدال را در مصرف پسته رعایت شود؛ می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. مغزهای خوراکی ماده غذایی بسیار مغذی سرشار از فیبر و چربی‌های محلول هستند که می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند. مصرف به‌اندازه پسته می‌تواند سوخت‌وساز را تسریع کند و هوس‌های غذایی برای مصرف چربی‌های مضر را کاهش دهد.

پسته محتوی بتاکاروتن‌ها، پروسیانیدین‌ها و فیبر است و بر همین اساس یکی از بهترین مغزهای خوراکی برای پیشگیری از دیابت نوع 2 شناخته می‌شود. مصرف منظم پسته سطوح قند خون را کاهش می‌دهد و مقاومت به انسولین را بهبود می‌بخشد.

محتوای لوتئین، ریبوفلاوین و زاکسانتین پسته آن را به گزینه‌ای عالی برای پیشگیری و بهبود مشکلات بینایی تبدیل می‌کند.

پسته سرشار از فیبر است که این ماده مغذی عملکرد روده را تنظیم و بهبود می‌بخشد. بر همین اساس، و در ترکیب با یک رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزی‌ها، شما می‌توانید بر مشکل یبوست غلبه کنید.

پسته ابر ماده غذایی است که می‌تواند شرایط زندگی جنسی شمارا نیز بهبود ببخشد. به لطف محتوای چربی‌های سالم، آنتی‌اکسیدان‌ها و استرول‌ها، پسته می‌تواند میل جنسی را افزایش داده و عملکرد اندام‌های جنسی را تقویت کند.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در پسته مانند ویتامین E و رزوراترول، به پیشگیری از انواع مختلف سرطان، مانند سرطان ریه، کمک می‌کنند.

مصرف پسته روشی طبیعی و خوشمزه برای پیشگیری از بیماری‌های انحطاط عصبی، مانند پارکینسون و آلزایمر است. رزوراترول، آنتی‌اکسیدان قدرتمند موجود در پسته نقش کلیدی را در این زمینه ایفا می‌کند.

 

 

 

1396/12/15