صفحه اصلی مقالاتخلال پسته

خلال پسته

پسته:
رژیم غذایی خود را با پسته تقویت کنید! مغز پسته خام آجیلی سالم و مغذی هست و برای فروشگاه ها عرضه خشکبار و صنایع غذایی مناسب است. پسته خام غنی از فیبر، پتاسیم و ویتامین B است. پسته دارای یک مجموعه گسترده از ویتامین ها، پروتئین و مواد معدنی است که آن را تبدیل به یکی از آجیلهای پر طرفدار کرده است. ارزش غذایی حدود 28 گرم از پسته خشک برابر است با

انرژی  161 کالری

کربوهیدرات 

7.8 گرم

پروتئین 

6 گرم
چربی  13 گرم
فیبر رژیمی  2.9 گرم
مس  0.4 میلی گرم (19%DV)
منگنز  0.4 میلیگرم (18%DV)
ویتامین B6 0.4 میلی گرم  (%18 DV)
تیامین 0.2 میلیگرم (16%DV) 0.2 میلیگرم (16%DV)
فسفر  137 میلی گرم (14%DV)


پسته یکی از گران بهاترین خشکبـار و زادگاه اصلی آن در فلات ایران است. معروف‌ترین گونه های پستــه در ایران اوحدی (فندقی)، کله قوچی، احمد آقائی واکبری هستند. پسته، میوه درخت پسته و با توجـه به گونه آن در دو نوع آجیلی و سبز دسته بندی می‌شوند. مغز پسته سبز عموماً در صنعت شیرینی و شکلات گز و سوهان و بستنی علاوه بر طعم مطبـوع جلوه زیبایی به محصول بخشیده و آن را متـمایز می نماید.
خلال پسته:
خلال پستـه محصـولی است که در آن رنگ سبـز و کشیدگی آن بسیار تعیین‌کننده است. هر چه این محصول سبزتر و کشیده‌تر باشد دارای کیفیت و قیمت بالاتری است. علاوه بر این دو پارامتر درصـد چربی محصول نیز حائـز اهمیت می‌باشد.
خلال پسته تولیدشده نیت نات در اوزان 5 و 12 کیلوگرمی و در دو قالب خلال پسته سوزنی و خلال پسته معمولی با ضخامت حدود 2 میلی¬متر قابل‌ارائه است. همچنین قابلیت عرضه سفارشی کردن برحسب درخواست مصرف‌کننده نیز وجود دارد.

 

1397/07/09