صفحه اصلی مقالاتپودر پسته

پودر پسته

پسته:
از درخت همیشه سبز پسته تولید می‌شود. گلهای بیضی شکل این درخت رنگی مایل به قهوه ای،سبز دارند و میوه‌های متمایل به قرمز تولید می‌کنند. این درختان به طور گسترده در فلات ایران، مدیترانه و آمریکا یافت می‌شوند. در بین تمام مغزهای آجیلی جهان تنها پست است که رنگ سبز دارد، همین امر پست را نسبت به دیگر مغزها متمایز می‌کند.
مغز پسته سبز در اشکال مختلفی چون: خلال پسته سوزنی شکل، خلال پسته معمولی، پرک پسته، گرانول پسته و پودر پسته وجود دارد و به صورت خام فرآوری میشوند. پسته عموماً در صنعت شیرینی و شکلات گز و سوهان و بستنی علاوه بر طعم مطبـوع جلوه زیبایی به محصول بخشیده و آن را متـمایز مینماید.
پودر پسته نیت نات دارای رنگ، عطر و طعم طبیعی فاقـد هرگونه افزودنی و نگهدارنده و در دانه بندی کمتر از 0/5 میلیمتر، 1- 0/5 میلیمتر و 2/5 -1 میلیمتر، دربسته بندی 5 کیلوگرمی قابل‌ارائه میباشد. تأمین پسته مرغوب و عاری از آفلاتوکسین و آلودگی‌های میکروبی باعث شده است که بهترین کیفیت پودر پسته را نیت نات تضمین کند.
پودر پسته به جهت تزیین انواع کیک و شیرینی استفاده میشود. پودر پسته در صنعت شیرینی و شکلات و بستنی به جهت تزیین استفاده میشود. هر چند پودر پسته علاوه بر زیبایی ظاهری به عنوان تکمیل کننده و بهبود دهنده طعم کاربرد دارد

 

 

1397/07/17