صفحه اصلی اخبارضرورت احیای تولید در سال 97

ضرورت احیای تولید در سال 97

نایب رییس خانه صنعت معدن و تجارت ایران

اتخاذ شیوه‌های هماهنگ شده برای بهبود فضای کسب‌وکار شاید نخستین و مهم‌ترین گام بخش دولتی در سال 97 باشد؛ گامی که اگر درست برداشته شود، می‌تواند جهش کمی و کیفی فعالیت‌های تولیدی صنعتی کشور را به ارمغان بیاورد.

واقعیت این است که طی سال‌های اخیر، کشور ما در جهت مقررات‌زدایی و آزاد‌سازی تجارت گام‌های ارزنده‌ای برداشته و به موفقیت‌های هم دست یافته اما تا نقطه مطلوب هنوز فاصله زیادی داریم. بر این باورم که اگر اصلاحات لازم در جهت بهبود نظام بانکی، تامین اجتماعی، تعدیل نرخ‌های مالیاتی و... به عمل می‌آید، این امر می‌تواند بر سرعت و میزان هر نوع فعالیت مثبت اقتصادی و کارآفرینی که شوق‌برانگیز باشد، بیفزاید.

در این راستا طبیعی است که رفتار هماهنگ و همسان در قبال سرمایه‌های داخلی و خارجی می‌تواند در افزایش سرمایه‌گذاری کل نقش سازنده داشته باشد.

از سوی دیگر در زمینه توسعه صادرات غیرنفتی کشور باید بسیاری از مقررات مزاحم از میان برداشته شود که طلیعه نتایج مثبت آن حرکت به سوی جهش صادراتی خواهد بود. با ادامه و توسعه این برنامه مثبت، افزایش صادرات غیرنفتی که از سوی دیگر به معنی توسعه کمی و کیفی و رقابت‌پذیری تولیدات کشور در بازار جهانی است به صورت محور فعالیت‌های اقتصادی کشور درمی‌آید و عزم ملی برای گسترش همه ‌جانبه صادرات شکل گرفته و به این ترتیب صنایع موجود با حداکثر ظرفیت به کار مشغول می‌شوند و صنایع جدید ایجاد می‌شود و مشکل بیکاری که مهم‌ترین مساله کشور محسوب می‌شود همراه با کاهش تورم حل خواهد شد.

1396/12/05