صفحه اصلی اخبارصادرات فندق از مرز آستارا

صادرات فندق از مرز آستارا

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان آستارا از صادرات 35 نوع محصول کشاورزی به وزن 201 هزار و 253 تن به ارزش 182 میلیون و 35 هزار و 200 دلار از مرز زمینی این شهرستان از آغاز سال جاری تاکنون خبر داد.

صادرات محصولات کشاورزی به‌لحاظ ارزش اقتصادی و وزن نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش داشته است. پیاز، چغندر، خرما، کیوی، کلم، سیب‌زمینی، آلوچه، آلو، آلبالو، پرتقال و خیار از جمله محصولات صادرشده به روسیه، آذربایجان، بلاروس و کشورهای آسیای میانه هستند. همچنین تخته سوزنی‌برگ، مغز فندق، عدس، آرد گندم، نخود، پیاز، برگ بوی خشک شده، سیب‌درختی، زغال‌اخته، نخودفرنگی، انار، گوجه‌فرنگی، جو، دسته بیل و ریشه شیرین‌بیان از جمله محصولات ترانزیت شده هستند. 

واردات 24 نوع محصول کشاورزی به وزن 195 هزار و 640 تن از کشورهای روسیه و گرجستان از طریق مرز زمینی گمرک شهرستان آستارا وارد کشور شده است.  
 
 محصولات وارداتی را شامل موز، ارزن، مغز دانه آفتاب‌گردان، دسته بیل، دانه گل‌رنگ، دانه کتان، تخته سوزنی‌برگ، نخودفرنگی، تخته راش، تخته چندلا، سیب، ذرت، لوبیا قرمز و باریکه چوب دانست و گفت: محصولات وارداتی به لحاظ وزن نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد رشد داشته است. 
 
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان آستارا به ضدعفونی 609 تن از محصولات وارداتی در فضای ضدعفونی به مساحت یک‌هزار و 773 مترمکعب اشاره کرد و افزود: برای ضدعفونی این مقدار محصول وارداتی، 65 کیلوگرم سم متیل‌بروماید و یک‌هزار و 325 عدد فسفیدآلومینیوم مصرف شده است. 
 
شیارکار با اشاره به ضدعفونی 67 هزار و 906 عدد از انواع پالت‌های صادراتی تصریح کرد: برای ضدعفونی این تعداد پالت صادراتی در فضای ضدعفونی به مساحت چهارهزار و 414 مترمکعب، 258 کیلوگرم سم متیل‌بروماید مصرف شده است. 
 
وی از عودت هفت نوع محصول کشاورزی به وزن 601 تن از قبیل تخته‌های وارداتی از نوع راش، دسته بیل، نخود فرنگی، پنبه محلوج و ریشه شیرین‌بیان از آغاز سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: این مقدار محصولات وارداتی به دلیل عدم رعایت شرایط قرنطینه به کشورهای مبدا «آسیای میانه» برگشت داده شد. 

منبع خبر ایران اکونومیست

1396/12/14