صفحه اصلی اخبارپرداخت تسهیلات رونق تولید

پرداخت تسهیلات رونق تولید


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت :
اجرای طرح رونق تولید با پرداخت تسهیلات به ۷ هزار و ۵۹۴ طرح و واحد صنعتی به مبلغ ۶۱۱ هزار و ۱۷۹ میلیارد ریال صورت گرفته است.
صادق نجفی افزود حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سال ۹۶ را ۹۱۳ هزار و ۹۷۹ میلیارد ریال بیان کرد و اظهار کرد: همچنین ۲ هزار و ۲۳۲ واحد صنعتی به بهره برداری و یک‌هزار و ۳۷۷ واحد صنعتی مجددا راه اندازی شدند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توسعه خوشه‌های صنعتی افزود: تکمیل حلقه‌های مفقوده زنجیره ارزش خوشه‌های کسب و کار، شناسایی و رفع نیاز‌های فناورانه و ارتقای فناوری واحد‌های خوشه، مستند سازی تجارب و اقدامات انجام شده در حوزه خوشه‌های کسب و کار در قالب چاپ کتاب و راه‌اندازی مراکز طراحی، تحقیق و توسعه و آموزش در حوزه خوشه‌های کسب و کار از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.

وی همچنین درباره تعداد شهرک‌های صنعتی راه‌اندازی شده نیز گفت: در سال 96، ۸۰۰ شهرک و ناحیه صنعتی با زیرساخت‌های متفاوت در کشور راه اندازی شده است.

نجفی با تاکید بر توسعه صنایع کوچک خاطرنشان کرد: تشکیل ۶۰ کنسرسیوم صادراتی در حوزه‌های صنایع غذایی و خشکبار، محصولات پلاستیکی، سنگ، پوشاک و کفش با ۷۶ میلیون دلار صادرات، فعالیت ۸۹۳ واحد صنعتی صادراتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با میزان صادرات ۱/۵ میلیارد دلار، فعالیت ۲۰۴ سرمایه‌گذار خارجی با اشتغال بیش از ۱۷ هزار نفر و سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلار از جمله کار‌های صورت گرفته برای توسعه صنایع کوچک در کشور بوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تشکیل ۵۴ شرکت مدیریت صادرات با ۵۰ میلیون دلار صادرات، بهره برداری از ۶ شهرک فناوری و ۳۵ مرکز خدمات فناوری کسب و کار، راه‌اندازی مرکز مبادله فناوری ایران و کره جنوبی را از جمله دیگر کار‌های صورت گرفته در این بخش عنوان کرد.

وی تمهیدات پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال ۹۷، راه‌اندازی کمپین خرید کالای ایرانی توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، راه‌اندازی کلینیک‌های صنعت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، برنامه‌ریزی جهت شناسایی ظرفیت‌های تولید ملی، برنامه‌ریزی جهت تجهیز صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک متناسب با نیاز‌های موجود، برنامه‌ریزی جهت افزایش میزان صادرات واحد‌های صنعتی کوچک به میزان ۲/۵ میلیارد دلار را از جمله کار‌های صورت گرفته برای رفع چالش‌های روبه روی صنایع عنوان کرد.

نجفی با بیان اینکه اجرای طرح رونق تولید با پرداخت تسهیلات به ۷ هزار و ۵۹۴ طرح و واحد صنعتی به مبلغ ۶۱۱ هزار و ۱۷۹ میلیارد ریال صورت گرفته است، گفت: اجرای طرح نوسازی و بازسازی واحد‌های صنعتی با پرداخت تسهیلات به ۱۴۹ واحد صنعتی به مبلغ ۶ هزار و ۳۳۲ میلیارد ریال، برنامه‌ریزی جهت اجرای طرح اشتغال فراگیر، اجرای طرح اشتغال روستایی که در حال حاضر در مرحله ثبت نام متقاضیان و بررسی طرح‌های معرفی شده است و پذیرش ضمانت تسهیلات صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک توسط کلیه موسسات و نهاد‌های مالی از کار‌هایی است که برای رفع نقدینگی واحد‌های تولیدی صورت گرفته است.

منبع خبر خبرگزاری میزان

1397/01/18