صفحه اصلی اخبارپسته کاران امریکایی می‌ترسند!!

پسته کاران امریکایی می‌ترسند!!

پسته کاران امریکایی می‌ترسند که با اعمال تعرفه‌های تلافی‌جویانه چین بر محصولات کشاورزی آمریکا و گران‌تر شدن این محصولات در بازار چین، در رقابت با رقبای ایرانی خود شکست بخورند.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، کشاورزان آمریکایی که بسیاری از آنها به دونالد ترامپ و موضع سخت وی در مورد تجارت رای داده‌اند، می‌گویند افزایش تعرفه بر محصولاتی نظیر بادام و پسته از سوی چین به توان رقابتی آنها صدمه می‌زند.

چین اعلام کرد در اقدامی تلافی جویانه تعرفه‌هایی 15 تا 25 درصدی بر واردات از آمریکا به ارزش 2.5 میلیارد دلار اعمال خواهد کرد. این اقدام در واکنش به تعرفه‌های سنگین بر واردات آلومینیوم و فولاد از سوی دولت ترامپ بوده است.

یکی از کشاورزان کالیفرنیایی بادام می‌گوید کشاورزان می‌ترسند که از اعمال این تعرفه‌ها متضرر شوند چراکه محصولات آنها را در بازار چین گران‌تر می‌سازد.

ریچارد ماتونیا، مدیر اتحادیه پسته کاران آمریکایی گفت پسته بزرگ‌ترین محصول صادراتی کالیفرنیا به چین است به طوریکه چین در سال 2016 خریدی به ارزش 531 میلیون دلار از این محصول از این کشور داشت. پیش از این تعرفه‌های جدید، چین تعرفه 5 درصدی بر پسته خام و درصدی بر پسته شور وارداتی از آمریکا اعمال کرده بود.

وی ابراز نگرانی کرد: اعمال 15 درصد تعرفه بیشتر «بر توانایی ما برای رقابت با رقبایمان در ایران تاثیر می‌گذارد.» کالیفرنیا و ایران سال‌هاست که بر سر عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده پسته جهان رقابت دارند.

منبع: خبرگزاری فارس
@neatnutnews
Neat-nut.com

1397/01/19