صفحه اصلی اخبارثبات قیمت طلای سرخ در بازار

ثبات قیمت طلای سرخ در بازار


علي حسيني عضو شوراي ملي زعفران از ثبات نرخ زعفران نسبت به هفته اخير در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کيلو طلاي سرخ 4 ميليون و 200 و حداکثر 5 ميليون و 600 هزار تومان است. به گفته وي با توجه به پايان تعطيلات و تمايل کشاورزان به افزايش عرضه، پيش بيني مي شود که قيمت ها به روال سابق بازگردد.

حسيني روال صادرات زعفران را عادي دانست و افزود: با وجود بلاتکليفي تجار به علت سياست ارزي اخير دولت ،بايد منتظر ماند و ديد که سياست و برنامه هاي ارزي دولت چگونه اعمال مي شود. عضو شوراي ملي زعفران با اشاره به اينکه تک نرخي شدن ارز به تنهايي مشکلي را حل نمي کند، بيان کرد: با وجود آنکه در سياست جديد دولت پول حاصل از درآمد هاي صادراتي بايد به سيستم بانکي کشور برگردانده شود؛ بنابراين مشکلات جابه جايي و انتقال پول در سيستم بانکي بايد مرتفع گردد تا صادرکنندگان نگراني مبني بر بازگشت پول خود به چرخه بانکي نداشته باشند.

وي از رشد 26 درصدي صادرات زعفران خبر داد و گفت: بنابر آمار يازده ماهه گمرک بيش از 194 تن زعفران به بازارهاي هدف صادر شده که اين رقم نسبت به مدت مشابه سال ما قبل خود 26 درصد رشد داشته است. حسيني، آينده صادرات زعفران در سال جديد را پيش بيني کرد و گفت: با وجود يکسان سازي نرخ ارز، استمرار در پايداري سياست دولت و رفع مشکلات نقل و انتقال پول در سيستم بانکي، صادرات زعفران با روند افزايشي نسبت به سال گذشته روبه‌رو خواهد بود.

منبع ایران اکونومیست

1397/01/30