صفحه اصلی اخبارفشار مالیاتی بر تولیدکنندگان حداقل شود

فشار مالیاتی بر تولیدکنندگان حداقل شود

شریعتمداری:
فشارهای مالیاتی بر تولیدکنندگان حداقل شود
وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار حداقل شدن فشارهای مالیاتی بر تولیدکنندگان شد.
محمد شریعتمداری پیش از ظهر پنجشنبه در سفر به فیروزکوه طی سخنانی با بیان اینکه حدود ۱۴۰۰ کالا ممنوعیت واردات گرفته‌اند، گفت: محصولات مواد غذایی از جمله محصولاتی هستند، که ورود آن به داخل کشور ممنوع است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وزیر صنعت این ممنوعیت را فرصت بزرگ واحدهای غذایی داخلی دانست و افزود: در حال حاضر فشارهای زیاد حاصل از خروج آمریکا از برجام بر اقتصاد کشور وارد شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار به حداقل رساندن فشارهایی مانند مالیات به تولیدکنندگان شد و گفت: باید در این شرایط فشارها را به حداقل برسانیم، تا مشکلات موجود سبب توقف تولید نشود.

شریعتمداری پمپاژ نا امیدی در کشور را از توطئه های دشمنان دانست و گفت: مشکلات داریم، اما قابل حل است، نباید ناامید شویم، که در این صورت دشمن به هدف خود رسیده است.

وی از رفع مشکل برق در کشور تا ۱۵ مرداد خبر داد و گفت: باید صنعتگران و تولیدکنندگان مانند قبل با امید و نشاط به فعالیت خود ادامه دهند.

بر اساس این گزارش ۹۲ واحد تولیدی فعال در ۲ شهرک صنعتی فیروزکوه وجود دارد و ۶۸ واحد تولیدی نیز نیمه فعال و یا تعطیل است.

حدود ۲۵۰ نفر به‌طور مستقیم در واحدهای صنعتی این شهرستان مشغول به کار هستند.
شریعتمداری با اشاره به شرایط کنونی کشور گفت: اگرچه مشکلاتی وجود دارد، اما مشکل اصلی مایوس کردن مردم است. مردم نباید مایوس شوند و باید با قدرت مسیر رو به جلوی کشور طی شود. شریعتمداری با اشاره به ممنوعیت واردات ۱۳۳۹ قلم کالا اضافه کرد: یک زمانی هر واحد تولیدی آرزو می‌کرد که در کنار کالایی که تولید می‌کند کالای وارداتی مشابه وارد کشور نشود که این مهم محقق شد. این در حالی است که قانون مجلس نیز این‌گونه بود که دولت نمی‌تواند واردات کالایی را ممنوع کند، بلکه می‌تواند تعرفه واردات آن را افزایش دهد.

وی این ممنوعیت را در راستای حمایت از تولید دانست و گفت: این یک فرصت بزرگ برای به ظرفیت رساندن ظرفیت خالی واحدهای تولیدی،تاسیس واحدهای جدید و کمک به حوزه تولید و اشتغال در کشور است. وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صادرات ۱۴ میلیارد دلاری استان تهران در سال گذشته، افزود: این در حالی است که صادرات هدف‌گذاری شده ۱۰ میلیارد دلار بود که ۱۰۰ درصد آن محقق شد و صادرات این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل آن افزایش ۱۵ درصدی داشت.

 

neat-nut.com

1397/04/23